بازیجوبازیجو، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 19 روز سن داره

مرجع اسباب بازی و سرگرمی

اسباب­بازي­هاي سواري و حرکتی

1392/10/6 10:02
نویسنده : علیجانی
158 بازدید
اشتراک گذاری

يك سه چرخه به كودك  كمك مي­كند تا تعادل، سرعت گرفتن و شيوه­ فشار دادن پدال به عقب و جلو را ياد بگيرد  كه همه­اين موارد براي كنترل حركت­هاي بزرگ در آينده، خوب هستند. تغيير جهت به راست، چپ، راست، چپ باعث مي­شود كه بيشتر ياد بگيرد و با پدال زدن به رشد  مغز خود كمك كند.

وقتي كه براي نخستين بار يك اسباب­بازي سواري مي­بيند ممكن است آن قدر خوشحال شود كه خودش چند بار پشت سر هم سوار و پياده شود يا ممكن است روي آن بنشيند و با پاي خود روي پدال فشار وارد كند، عقب و جلو.

اين وسايل به گونه­اي طراحي مي­شوند كه يك پاي كودك به زمين يا پدال­ها برسد و در نتيجه وزن بدنش هم به جلو راندن و حركت وسيله كمك خواهد نمود.اغلب  بچه­ها متوجه نمي­شوند كه بايد پاهايشان دور پدال­ها به صورت مستمر حركت كنند و مي­خواهند كه پدال را به عقب و جلو فشار دهند.به او نشان بدهيد كه روش كار آن به چه صورتي است. پاهايش را روي پدال­ها قرار دهيد، دستان­تان را روي آنها بگذاريد و فشار دهيد تا حركت چرخشي پدال­ها را احساس و درك كند.

بسياري از اوقات كودك فكر مي­كند كه فرمان سه چرخه خود به خود هدايت مي­شود و فقط آن را مي­گيرد و باري به هر جهت مي­چرخد! با گفتن جملاتي مانند «حالا بچرخ به چپ» يا «بپيچ به راست» به او كمك كنيد تا جهت­ها را ياد بگيرد.بچه ها دوست دارند از بخش­هاي كوچك سه چرخه­ي خود كه معمولاً به شكل سبد بوده و جا براي اشياي مختلف دارند استفاده كنند. اگر سه چرخه­ او چنين قسمتي دارد، كمك كنيد تا يكي از دوستانش را همراه خود ببرد يا يك ميان­وعده­ خوب براي زمان استراحتش در آنجا بگذاريد.

كودك 2 ساله آن قدر بزرگ شده­است كه ياد بگيرد سه چرخه اش را پارك كند. در پاركينگ يا زير انباري يك محل پارك به او اختصاص بدهيد. بگوييد «اين جا پارك توست». «همون طور كه مامان واسه ماشينش يه جا پارك داره، اينم جا پارك سه چرخه­ توست كه وقتي بازيت تموم شد بذاريش اونجا».

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)